Hvis du ikke finner svarene på dine spørsmål kan du alltid kontakte oss.

Du kan bestille ved å kontakte oss på telefon: 69 67 60 35. Klikk her for å se hvilke produkter vi kan tilby.

Du kan oppgradere eller nedgradere enkelt ved å kontakte oss på telefon eller send oss en mail. Oppgradering kan du gjøre uten ekstra kostnad, men nedgradering genererer et nedgraderingsgebyr. Endringen vil tre i kraft 1. dag påfølgende mnd. Ta kontakt med oss om du har noen spørsmål rundt dette.

Du kan enkelt kontakte oss over telefon eller sende oss en henvendelse via web, så behandler vi oppsigelsen din. Oppsigelsesgebyr kan forekomme.

Vi tilbyr opp til 50 Mbps. Hastigheten vil kunne variere, noe som avhenger av flere faktorer. Blant annet avhenger det av hvor mange brukere som er online, og hvor mye belastning det er i nettet på det aktuelle tidspunktet.

Vi tilbyr ikke en egen e-posttjeneste, men du kan opprette en e-postadresse hos f.eks. Google (gmail.com) eller Outlook (outlook.com) helt kostnadsfritt.

Ja, to av våre produkter har innebygd wifi i modemet. Dette gjelder produktene: Freedom 25, Freedom 50.

Det er mulig å spille online, men noen spill vil være vanskelig å spille. Vi anbefaler ikke å spille FPS-spill med denne tjenesten, da svartiden er noe høyere enn normalt og dette vil kunne føre til at det hakker.

Noen onlinetjenester på PlayStation og Xbox kan være begrenset grunnet «Strict NAT».

Ja, vi tilbyr satellittbredbånd til mange land i hele verden. Ta kontakt med oss for å få mer informasjon om hvor vi kan levere satellittbredbånd.

Utstyret skal installeres ved hjelp av en sertifisert montør. Vi tilbyr montering av montør ved nyinstallasjon helt kostnadsfritt!

Nei, det trenger du ikke. Med satellittbredbånd kan man faktisk benytte seg av IP-telefoni som primær kommunikasjonskanal. På denne måten trenger man ikke fast telefonlinje i det heletatt

Det finnes flere applikasjoner for å kunne sjekke dette.

Satellitten KA-SAT ligger ca. 20 grader syd på himmelen i Sør-Norge, og ca. 10 grader syd i Nord-Norge. Dette betyr at så lenge du ikke har noen hindringer opp mot himmelen i denne vinkelen vil du ha fri sikt, og dekning til satellitten KA-SAT.

Du må gi oss beskjed i god tid før du skal flytte, vi må ha beskjed minst én måned før du flytter. Vi trenger informasjon om ny adresse om du tar med deg bredbåndsutstyret dit du flytter. Dersom du flytter, og ikke får tatt med deg bredbåndsutstyret videre må du sende oss en oppsigelse. Oppsigelsestid er inneværende måned pluss påfølgende måned, men dersom du har bindingstid er oppsigelsestiden fra bindingstidens utløp til utløp av påfølgende måned.

Alt utstyr du trenger for å komme på nett leverer Viasatt Internett når du blir kunde. Utstyrspakken inneholder følgende: Parabol, modem, veggfeste og nødvendige kabler.

På grunn av at signalene skal sendes fra ditt hus, opp til satellitten og ned til bakken igjen vil det forekomme lengre svartid enn ved bruk av tradisjonell forbindelse (ADSL, SDSL, Radio etc.). Normalt vil svartiden ligger rundt 600 til 700ms men kan i noen tilfeller bli noe høyere avhengig av signalstyrke.

Ja. Signalstyrken kan påvirkes av været, derfor er det viktig å oppnå en så god signalstyrke som mulig. På den måten har man margin om værsituasjonen skulle endre seg. Om man har god nok signalstyrke skal man merke minimal forskjell uavhengig av vær.

Ja, båndbredden er mer enn god nok for å se nett-TV, og de fleste abonnementene har hastighet nok til å kunne se film i HD.

Vær oppmerksom på at abonnementene har inkluderte datakvoter, og at TV- og film fort kan bruke store deler av den inkluderte mengden.

Ved oppbrukt kvote får hastigheten lavere prioritet og kan variere i større grad. Du vil få ny kvote samme datoen du aktiverte ditt abonnement, det vil si at om du f.eks aktiverte ditt abonnement 15. januar, vil du få ny kvote den 15. hver mnd.

For privat-abonnement er trafikk fra internett som er generert fra utsiden av kundens nett sperret ved en sentral brannmur i leverandørs nett. Dette forhindrer også bruk av en del serverbaserte tjenester etc. Alle tjenester må derfor initieres fra innsiden av kundens nettverk for å fungere.

På våre abonnement er det ingen grenser for hvor mye data du kan bruke per måned. Etter at kvoten på 15 GB (Freedom 5), 50 GB (Freedom 25) eller 100 GB (Freedom 50) er oppbrukt, vil dataene dine bli prioritert bak andre med gjenværende kvote. Dette kan resultere i at hastigheten blir noe lavere.

Du vil få ny kvote samme datoen du aktiverte ditt abonnement, det vil si at om du aktiverte ditt abonnement f.eks 15. januar, vil du få ny kvote den 15. hver mnd.

Ja, det er mulig. Vi må ha forespørsel om utsettelse av forfall før forfallsdato er passert. Ta kontakt med oss over telefon eller send oss en henvendelse via support-bbb@viasatinternett.no, så hjelper vi deg.